Laatste dag Lotus Children’s Centre en dag van vertrek

28 april 2015 - Ulaanbaatar, Mongolië

Gisteren zijn wij eerder naar Gachuurt vertrokken om de opening van de crossbaan inclusief “ramp” voor te kunnen bereiden. De Lotus kinderen stonden al klaar voor de start. Ze hebben meegeholpen om de baan te versieren met ballonnen en de cadeautjes in te pakken. Na een uur ongeduldig wachten op de muur van het terrein werd er met veel geluid aangekondigd dat de Dutch Students er aan kwamen. De gemaakte en gerepareerde fietsen werden uit de container gehaald en het feest kon beginnen. Allereerst werden natuurlijk de studenten van de Hilt bedankt en gerespecteerd voor het harde werk van de afgelopen twee weken. Didi, de directrice van het weeshuis, heeft hen persoonlijk een bedankje opgespeld en toegesproken. Daarna hebben Robert, Roos en Remco drie cheques ter waarde van ieder € 250,00 aan Didi overhandigd. Nadat het groene lint was doorgeknipt kon de race beginnen vanaf de bont gekleurde schans. Didi kon het zelf niet laten om op haar mountain bike de schans en crossbaan uit te proberen. Snel gevolgd door enkele leerlingen van de Hilt. De Lotus kinderen waren ook nog in voor een waterballonnengooifestijn. Gelukkig kregen ze de studenten zo ver om mee te doen.

Na de heerlijke lunch heeft Nico de kok van Lotus namens iedereen bedankt voor de goede zorgen tijdens het eten van de afgelopen twee weken. We hadden voor haar een typisch Delfts blauw schort meegenomen.

Ook de tienermeiden van Lotus hadden nog wat in petto voor de Dutch volunteers. Ongii en Enkhzul hadden samen een geweldige presentatie bedacht om de leerlingen te bedanken. Verschillende Indiase, Mongoolse en Koreaanse dansen werden gepresenteerd. Robert, Mikey en Nico voelden haarfijn aan dat ze niet achter konden blijven. (Ze hadden het namelijk al eerder beloofd aan de tiener meiden van Lotus.) En jawel hoor, het optreden van dit trio werd met veel gejoel ontvangen. Super goed gedaan. Vervolgens werden de schans en crossbaan ook door de weeskinderen die ’s ochtends op school waren uitgeprobeerd en goedgekeurd. Een geslaagde dag waar hard naar toegewerkt is.

Op dit moment zijn de Mongolië-gangers van de Hilt op weg naar Istanbul. De eerste stop in Bishkek hebben ze net achter de rug. Het afscheid verliep goed! Met veel positieve en goede gevoelens hebben we afscheid kunnen nemen op het Djengiz Khaan Airport. Gerelmaa, Dalai, Tuvshno, GanTsetseg en Bosots zijn meegegaan om ze uit te zwaaien. Voor beide groepen, Lotus en Hilt leerlingen, was het een nieuwe en leerzame ervaring. Twee verschillende culturen die met elkaar een mooi project neergezet hebben.

Remco, Kevin, Niels, Roos, Robert, Mikey, Nico, Joëlla, Rob en Tom super bedankt dat wij deze ervaring ook mee mochten maken. Nu lekker uitrusten en op naar de examens. De Lotus kinderen missen jullie nu al. Vanmiddag is dankbaar gebruik gemaakt van het resultaat van de afgelopen twee weken.

Stanny en Fritz

1. Marianne vaessen:
    28 april 2015
    Wat een mooie afsluiting van deze twee weken! nogmaals iedereen bedankt voor het welslagen hiervan, dat het een succes is,dat is al gebleken. We zijn nu de terugreis aan t volgen(lukt niet de hele tijd, maar Mike is er niet om te helpen), maar het aankomen en zo, is duidelijk. Nog een goede vlucht verder, en we wachten op jullie thuiskomst, adios amigo's en een fijne vakantie voor ieder, het was een waar genoegen!! Iron en Marianne
  2. Angelique (moeder van remco):
    28 april 2015
    zeker een mooie afsluiting. het was geweldig om elke dag die verhalen te lezen en de mooie foto's te zien. zijn we er toch een beetje bij geweest. goede reis verder nog en tot straks...groetjes uit deurne....
  3. Betsy ( buurvrouw van Remco ):
    28 april 2015
    Mooi om alles wat jullie mee maken te lezen en op de foto"s te zien, denk wel nu al een onvergetelijke ervaring voor iedereen! Wens jullie een Goede Reis naar Nedederland.
  4. Sonja Horter:
    29 april 2015
    2 prachtige weken voor jullie, die het thuisfront dmv jullie verhalen heeft kunnen volgen en genieten. Mooi project weer geweest waar ze in Lotus nog lang van zullen geniet.
    Goeie thuisreis en nog heerlijk nagenieten van al deze prachtige ervaringen en emotie, maar vooral weer het terug zijn in eigen land en bij familie.
  5. Duncan Sterken (leerling op de hilt):
    29 april 2015