Terelj National Park

25 april 2015 - Ulaanbaatar, Mongolië

We zijn vanochtend om 9 uur opgehaald door een busje voor de toer naar Terelj nationaal park. De trip daar naar toe duurde ongeveer anderhalf uur. Waarbij we als eerste bij een grot stopt. Dit was een speciale grot, omdat er ongeveer honderd monniken zich voor de Russen hadden verstopt. We hebben even in de grot gekeken en daarna weer verder gereden. We hadden schitterend weer, onbewolkt en 26 graden. Daarna zijn door gereden naar Turtle Rock. Als je komt aan gereden van een bepaalde kant, lijkt deze rots op een schildpad. Onderweg zijn we wilde paarden, yaks en het vee van de boeren tegen gekomen. Ze lopen allemaal vrij rond. Turtle Rock heeft verschillende verhalen een daarvan is dat er een koning was die net voor zijn overlijden al zijn schatten in of onder Turtle Rock heeft verstopt. De schatten zouden er nu nog liggen vertelde de reisleider. Vervolgens zijn wij doorgereden naar de tempel bij Turtle Rock. We moesten eerst een gebedsroute lopen voordat we bij de tempel konden komen. Eenmaal aan gekomen bij de tempel, zijn we eerst naar een kleinere grottempel gaan kijken. Na deze tempel zijn we naar de grotere tempel gegaan. Deze leek van buiten af op een olifant als je goed keek. Voordat we naar binnen mochten moesten we eerst iets over onze schoenen doen om de tempel niet te bevuilen. Toen we daar eenmaal binnen waren zag het er schitterend uit. Vol met veel kleuren, boeddhistische tekens en schilderijen. Vervolgens zijn we bij een nomaden familie wezen eten. In een traditionelen yurt. Deze yurt was speciaal, omdat er een tweede yurt aan was bevestigt. Het eten was erg lekker en was vers gemaakt door de huisvrouw. Vervolgen zijn we begonnen aan de laatste activiteit van vandaag. Dit was paardrijden door het mooie landschap van Terelj. Na de terugreis zijn we nog gaan eten in een restaurant. daarna hebben we ons nog even opgefrist en zijn we gaan slapen.

Robert, Nico en Mikey

1. Willemien:
    26 april 2015
    Het blijft geweldig om jullie belevenissen te volgen. Ik heb nog geen reisverslag of foto gemist. Het is leuk om te zien dat jullie net zo genieten als de eerste twee groepen leerlingen in 2013 en 2014. Ik hoop dat de kinderen van Lotus enorm kunnen genieten van het resultaat van jullie project, ook lang nog nadat jullie alweer thuis zijn. Jullie treffen het wel met het weer. Nog een vrije dag en dan alweer het afscheid ( heel speciaal) op maandag! Geniet er nog maar volop van, groetjes Willemien
  2. Robert ( vader van robert en Nico ):
    26 april 2015
    hoi jongens, het ziet er goed uit, jullie zaten stevig op het zadelen en de tempels zag er prachtig uit, de foto's waren ook heel mooi,wat een lieven kindjes, de schans zag er heel mooi en kleurrijk uit, Robbie op een kameel zag er leuk uit, het eten zag er lekker uit en Nico met een roofvogel..... geweldig! Jullie hebben zoveel beleeft, geniet er van, veel liefs Anna.
  3. Sunny Geerings:
    28 april 2015
    leuk weer een goed verslag geniet nog van de laatste dagen veel plezier
    GR Sunny