Een intensieve dag

24 april 2015 - Ulaanbaatar, Mongolië

We mochten weer eens uitslapen tot half 7, want normaal staan we om 6 uur op. We hadden vandaag geluk, want in plaats van met de drukke bus zijn we opgehaald door het busje van Lotus wat normaal de kinderen naar school brengt. Nadat we waren aangekomen in het weeshuis zijn we in de bergen gaan wandelen met James. James is een betaalde vrijwilliger van Lotus. Het was prachtig weer om te gaan wandelen. We zijn via de achterkant van het weeshuis de eerste berg op geklommen en eenmaal aangekomen zijn we even gaan zitten om van het uitzicht te genieten. In het dal zag je Gachuurt liggen, en in de verte de grote stad Ulaanbaatar. Wat ons opviel was dat het leek alsof Ulaanbaatar in mist gehuld was. Dit was de smog vertelde James ons, die sinds augustus in Mongolië woont.  Als de kolencentrales aanstaan, wat we eerder hebben gezien bij aankomst, is het vanaf de berg gezien nog erger. Na het afdalen zijn we in een klein dorpje terecht gekomen. Hier moesten we bij elkaar blijven omdat er veel zwerfhonden zouden zitten, vertelde James. Maar ja de enige hond die een keertje blafte was een puppy, dus het viel wel mee. Nadat we langs een riviertje weer naar het weeshuis waren gelopen, bleek de schans geschilderd te zijn. Deze hebben we gisteren afgemaakt. Hierna heeft een groepje kinderen nog gebasketbald in de hete zon. We zijn naar het Oriëntal Treasure restaurant gegaan om wat te eten. Daarna zijn we naar het Guest House gegaan om ons op te frissen en te gaan slapen. Het was een warme dag vandaag met heel veel zon, dus iedereen is moe en ook wat verbrand… en sommige voelen zelfs nu nog nabrandingen he Robert…

Nico, Robert en Mikey

1. Sonja Horter:
    24 april 2015
    Dat was dus even een dagje echt vakantie en rondkijken. Fijn dat jullie weer zo'n fijne dag hebben gehad en leuk dat jullie lekker verkleurd terug komen.
  2. Marianne vaessen:
    24 april 2015
    Wat een mooie dag weer voor jullie, en zulke mooie foto's erbij. Mooi gezicht zo de paarden , en wat een rust straalt het uit tussen de bergen, en zo te zien was het mooi weer ,allemaal in t-shirts. Mooi verslag, en geniet er nog even van, allemaal de groetjes weer Marianne
  3. Sunny Geerings:
    26 april 2015
    LEUK VERHAAL! leuk dat jullie in plaatsen van hard werken ook een keer is lekker van de natuur mochten genieten veel plezier nog ! GR Sunny Geerings