De zwarte markt

22 april 2015 - Ulaanbaatar, Mongolië

We zijn om half tien opgestaan, Niels voelde zich vandaag niet zo lekker. We hebben ontbeten en daarna zijn we met de bus naar Narantuul gegaan. Dit is een zwarte markt in Ulaanbaatar. Het wordt een zwarte markt genoemd maar het is niet illegaal. Het is een groot plein met allerlei standjes waar je dingen kunt kopen. We hebben eerst een rondleiding gehad rond het terrein van Fritz en Stanny en het viel ons meteen op dat het heel groot was. Om 12 uur hadden we afgesproken dat we om 2 uur weer terug zouden zijn bij de ingang van het plein. We hadden kleine groepjes gemaakt en Kevin en ik zijn meteen naar de souvenirs gegaan. We hadden allebei besloten om een mes te gaan zoeken. We hadden rond gekeken naar allerlei soorten messen en zwaarden waaronder: Katana’s (Japans Samurai zwaard), messen uit de tweede wereldoorlog, Scimitars (kromzwaarden) en nog veel meer soorten. Na dat we een tijdje hadden gekeken zei Kevin: ‘’als ik een mes zie met een draak dan ben ik verkocht’’ en nog geen seconde later had ik er een gevonden met een perfecte prijs. Kevin was super blij en kocht hem meteen. Ik vond het jammer dat de Katana’s zo duur waren maar ik heb uiteindelijk een korte Katana gevonden die wel een goede prijs had. We waren allebei super blij met onze aankoop. Op de markt was het heel belangrijk om te onderhandelen over de prijs. Dit hebben wij niet veel kunnen doen omdat de verkopers vrij koppig waren en ze het voor een vrij degelijke prijs aanboden. Toen we terug waren bij het beginpunt waren een aantal mensen te laat dus we hebben een beetje moeten haasten met de lunch. We hebben een broodje gegeten en daarna hebben we noedels gehaald in de supermarkt voor het avondeten. Verder hebben we het rustig aangedaan en uiteindelijk voelde Niels zich weer wat beter.

Kevin en Remco

1. Angelique (moeder van remco):
    22 april 2015
    weer een mooi verhaal. en de foto's zijn ook mooi. groetjes en nog veel plezier mensen...
  2. Wim:
    Lieve luitjes,
    Indrukwekkende verzameling wapentuig, stop het goed weg voor de terugreis Kevin en Remco, anders houden ze je in Mongolië! Wel fijn voor de kiendjes daar, blijft er nog een stukje Hilt bij hun.
    Prachtig, ontroerend, warm beeld van het vorige verslag. Dit is zo'n unieke rijke levenservaring, 2 totaal verschillende culturen die elkaar ontmoeten. Bovendien ginne kattenpis om 2 weken op elkaars lip te zitten, weinig privacy te hebben met de nodige ontberingen! Dit kan alleen mogelijk zijn als je SAMEN zoveel lief en leed deelt, communiceert, elkaar accepteert en ieder in zijn/haar waarde laat. Ontzettend knap zoals onze Hiltgangers dat doen, petje af!!!!! (groot en "klein").
    Geniet nog met volle teugen.
    Vandaag is de GROTE TENTOONSTELLING van Janneke. Ziet er schitterend uit. Een jaar creatieve noeste arbeid van onze jong. Kan zo het land door........
    Knuffel, Jacqueline
  3. Wim:
    lieve luitjes,
    Ik heb een reactie geplaatst, kan hem niet meer terugvinden.
    Probeer het een volgende keer weer.
    Tot weerus!
  4. Robert ( vader van robert en Nico ):
    23 april 2015
    Knap hoor! Als je elkaar vooral van school kent en dan 24 uur per dag met elkaar doorbrengt en het dan nog zo gezellig hebben samen, dat noem je dan team spirit! Anderzijds als ik de verhalen lees wat jullie allemaal doen en beleven, dan ben je blij dat je 's avonds in je bedje ligt, wat een avontuur! Op de foto's is goed te zien dat jullie daarbij ook nog flink de handen uit de mouw steken, ook de schans ziet er goed uit.

Ga zo door! Geniet ervan, voor je het weet is het een herinnering, dus haal er uit wat er in zit.
    Groeten aan allemaal!
  5. Sunny Geerings: