De crossbaan

20 april 2015 - Ulaanbaatar, Mongolië

Toen we ‘s-ochtends in Gachuurt aankwamen, moesten we de berg op. Het weer was deze keer fijn dus ik had geen thermo kleding aan gedaan. Dus we moesten een schans bouwen en een baan van twee rijen stenen aan de buitenkant.

Ik en 5 anderen gingen stenen zoeken. Het was niet zo vermoeiend als ik dacht dus het ging wel. Op een gegeven moment was een berg stenen, dus gingen we de crossbaan aanleggen. Twee anderen waren schansdelen aan het maken denk ik.

Tijdens de lunch was er rijst met salade en aardappel en groentes denk ik. Er was nog rozijnen sap met rozijnen er in. Er zaten geen haren in het eten, bij mij.

Daarna heeft Onjii ons een dansje proberen te leren. Het was leuk voor een keer om te doen. Zij en een paar anderen hadden ook nog Mongoolse dansen laten zien. Na dat zijn we met de bus weer terug gegaan.

We zijn eerst naar het Guest house gegaan en daarna naar een pizza restaurant. Ik had hawaii pizza  en Sprite. Kleine pizza was al genoeg want het eten viel groot uit.

Nu zijn we terug en heb ik dit neergezet.

Roos

1. Patrick:
    20 april 2015
    Kort maar krachtig Roos, Jij en de rest nog een fijn verblijf daar in Mongolië.
  2. Johan Vader Joella:
    20 april 2015
    Beste Roos.

Je hebt er weer een leuk verslag van gemaakt, en je best gedaan samen met alle anderen bij het aanleggen van de crossbaan.

De eerste dansles heb je al gehad zo te lezen, dus ik denk dat iedereen wel benieuwd is naar het resultaat.

Veel plezier verder met het doel waar jullie voor zijn gegaan, en geniet.

Gr Johan.
  3. Sonja Horter:
    21 april 2015
    Fijn te lezen dat jullie zo hard gewerkt hebben aan de crossbaan. Van dansen word natuurlijk iedereen heel vrolijk en eten zonder haren erin is altijd fijn, maar zoiets gebeurd gelukkig overal.
    Geniet met volle teugen en groetjes
  4. Wim:
    21 april 2015
    Roos, kunnen jullie het dansje van Onjii op school laten zien? Lijkt me leuk voor een weeksluiting: dansen uit verre Culturen...
    Geweldig wat jullie met die crossbaan gepresteerd hebben!
    Wat haren in eten betreft....., er zijn landen waar de kazen vanzelf de tafel aflopen; een delicatesse met maden....iieekk,
    dat gekriebel in je mond.......
    Zet 'm op met z'n allen.
    Groetjes, Jacqueline
  5. Sunny Geerings:
    24 april 2015
    was het goed gegaan met het dansje ? haha
    nog veel plezier

Gr Sunny